zondag 11 mei 2014

Wafeltje haken en het nieuwe project...

Het is toch  nog gelukt....een wafeltje haken. Het lukte eerlijk gezegd voor geen meter....maar na wat gehannes is het me dan toch gelukt. Ik bleek de juiste steken te doen, maar niet de juiste boven elkaar...tja, zo had ik het niet uit het patroon begrepen....

Maar ik heb inmiddels een leuk idee voor de lapjes die ik wil gaan maken. In mijn vorige berichtje schreef ik allemaal verschillende lapjes te willen maken. Dus zat ik me te bedenken in welke kleurtjes én met welk doel.
Al snel had ik het idee om het in de kleuren van mijn schilderijtje in de kamer te doen. En het kleed dan een plekje in mijn kamer te geven....
Maar toen kwam ik op een plaatje terecht via internet. En was ik verkocht! Het plaatje wat erop lijkt is deze:
Deze was vrij te downloaden bij hd achtergronden
Het plaatje die ik nog mooier vond kan je hier zien. Ik wil hem wel binnenkort even aanschaffen, zodat ik hem ook aan de muur kan hangen...(heb er ook al een dekbed in gevonden....haha)
Hier te koop....
Ik was zo weg van de kleurtjes, dat ik mijn plannen enigszins gewijzigd heb. Nadat ik me voornam deze kleurtjes te gaan gebruiken én het voor mijn grote witte wand in mijn halletje te gaan maken...(waarvan ik nog steeds niet wist hoe ik dat nou eens naar mijn smaak kon krijgen) bedacht ik me ook dat het wel leuk is om dan zo met de kleurtjes te spelen dat het op het plaatje gaat lijken...dus worden het wel lapjes, maar geen traditionele lappendeken én niet allemaal andere patroontjes. 
Ik heb al wat kleurtjes aangeschaft. De foto is niet echt duidelijk, maar ja.
Nu nog hopen dat het wat gaat worden.....
Eerst maar eens een schema maken van hoeveel lapjes, welke kleur waar enz.!
Ook zin in mooie lavendelplaatjes? Kijk hier dan maar!
Is vast een mooie collage van te maken voor ook in mijn halletje...nu nog op naar het tuincentrum voor lavendel in natura!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten